Jak szpitale mogą poprawić zarządzanie kryzysowe, gdy dochodzi do tragedii

Opis

Wszystkie aspekty systemu opieki zdrowotnej muszą być przeszkolone i przygotowane dla pacjentów po poważnym kryzysie. Badanie U-M analizuje najlepsze praktyki jednego ze szpitali. Mieć nadzieję na najlepsze. Przygotuj się na najgorsze. Niewielu zna powiedzenie lepiej niż liderzy służby zdrowia, którzy po najgorszej w historii masowej strzelaninie w kraju, coraz bardziej koncentrują się na gotowości na sytuacje kryzysowe i kryzysowe.

Właśnie dlatego reakcje szpitali na tragedie, takie jak ta w Orlando na Florydzie, są badane z perspektywy czasu, aby zebrać najlepsze praktyki i wyciągnięte wnioski, aby można je było zastosować w przyszłych okolicznościach.Lekarze z University of Michigan niedawno współpracowali z tajwańskimi kolegami z Chang Gung Memorial Hospital w jednym z takich badań, które badały reakcję największego tajwańskiego szpitala na incydent z 2015 roku, który trafił na międzynarodowe nagłówki: pożar parku rozrywki, w którym zraniono prawie 500 osób, z których wiele poważnie.

To było tragiczne, głośne wydarzenie, nieporównywalne z żadnymi innymi katastrofami, jakie widzieliśmy w literaturze na temat poważnych oparzeń – ale pokazało skuteczność tajwańskiego programu gotowości na wypadek katastrof” – mówi dr Kevin Chung, który jako ordynator chirurgii ręki na UM prowadził badanie. jak działa szpital

Artykuł Chunga, opublikowany w czerwcowym wydaniu Chirurgii Plastycznej i Rekonstrukcyjnej, opisuje, w jaki sposób przemyślane planowanie awaryjne w szpitalu Chang Gung Memorial Hospital w Taipei uratowało życie. Dostarcza również krytycznych informacji, które mogą mieć szerokie konsekwencje dla szpitali na całym świecie. Mówi Chung: „Chcieliśmy podzielić się naszym wspólnym zrozumieniem wyjątkowej sytuacji”.

Oto kilka kluczowych wniosków z raportu:

Kryzysy często przychodzą bez ostrzeżenia. Pożar miał miejsce 27 czerwca 2015 roku podczas wieczornego koncertu w tajwańskim parku wodnym Formosa Fun Coast. Pozorna przyczyna: drobny kolorowy proszek rozproszył się po tłumie, który w jakiś sposób podpalił, otaczając uczestników płomieniami. W sumie 499 osób zostało rannych i leczonych w 48 szpitalach. Według raportu, Chang Gung przyjął ostatecznie 49 pacjentów, z których 17 doznało poparzeń na ponad 50% ich ciał.Komunikacja jest kluczowa.

Wybuch nastąpił o 20:30. W ciągu kilku minut krajowe centrum operacji kryzysowych Tajwanu pracowało nad koordynacją usług karetek w sieci szpitali w kilku miastach.„Kluczowym elementem udanej reakcji było natychmiastowe uruchomienie przez Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej systemu zarządzania masowymi wypadkami na Tajwanie” – czytamy w artykule Chunga. „Oni [Centrum Operacji Ratunkowych] osobiście skontaktowali się z oddziałami oparzeń i oddziałami intensywnej terapii tych szpitali, powiadamiając ich o spodziewanym przybyciu pacjentów z masowymi oparzeniami”.

Leczenie zespołowe działa. Po powiadomieniu o kryzysie Chang Gung zmobilizował ponad 330 lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych i administratorów. Przydzielono wyznaczone zespoły medyczne złożone z chirurgów, rezydentów i pielęgniarek — około ośmiu do 10 członków personelu na pacjenta, w zależności od potrzeb.

Przydzielenie określonych zespołów medycznych… było istotnym elementem szybkiej reakcji szpitala na katastrofy” – napisali autorzy. „Techniki te pozwalają na szybką selekcję pacjentów w szpitalu i przeniesienie na oddziały intensywnej terapii, aby otrzymać dalszą opiekę medyczną”.Praktyka się opłaca. Przypadkowo, zaledwie pięć dni przed katastrofą, kierownictwo szpitala Chang Gung zorganizowało ćwiczenia próbne hipotetycznego scenariusza wybuchu chemicznego w ramach procesu akredytacji Joint Commission International. Kiedy wydarzyła się prawdziwa katastrofa, role i obowiązki były dobrze znane.

Ponieważ przeszli to ćwiczenie, wszyscy wciąż pamiętali o tym” – mówi Chung.

Bez planowania nie ma absolutnie żadnej możliwości, aby jakakolwiek instytucja mogła zarządzać liczbą pacjentów, których przyjęli i skutecznie ich leczyć”. Planowanie ratuje życie. Wśród 499 ofiar we wszystkich zaangażowanych szpitalach było 12 ofiar śmiertelnych; żaden nie wystąpił w ciągu pierwszych 48 godzin. Z 49 ofiar leczonych w Chang Gung, dwie zmarły. Biorąc pod uwagę zakres sytuacji, tak niskie liczby odzwierciedlały skuteczność istniejących procedur.

Wskaźnik śmiertelności z powodu tego rodzaju ciężkich oparzeń jest zazwyczaj niezwykle wysoki – powyżej 50 procent – więc ich wyniki były niewiarygodne, biorąc pod uwagę okoliczności” – mówi Chung. „Pomyślna ewakuacja na Tajwanie pokazuje, że skuteczne metody zarządzania mogą być skuteczne w sytuacjach z drastycznie większą liczbą pacjentów po urazach, niż wcześniej przewidywano”. Jeszcze cztery wskazówki

 

Upewnij się, że liderzy IT i komunikacji są włączani do komitetów planowania katastrof

  • Dostosuj zasady komunikacji do aktualnych technologii, potrzeb lekarzy i pacjentów oraz różnych scenariuszy katastrof, w tym aktywnych strzelanek
  • Trzymaj pod ręką dodatkowy zapas smartfonów i strategicznie umieszczaj je w określonych jednostkach do użytku tylko w nagłych wypadkach
  • Nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka; zawsze miej plan B, C i D

Ostatnie słowo. Ostatecznie komunikacja kryzysowa polega na zaspokajaniu potrzeb personelu, pacjentów i ich opiekunów. Jak zauważył Shannon „Naszym priorytetem w każdej sytuacji kryzysowej jest wspieranie i łączenie ludzi, którzy wykonują najważniejszą pracę. Może się okazać, że kręcimy się wokół, próbując wszystko naprawić, ale naszym celem zawsze powinno być pomaganie wszystkim, którzy opiekują się pacjentami”.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY